Gratis buss til lokalderby 28. september

Ved å vise bussjåføren gyldig billett til lørdagens lokalderby mellom Sarpsborg 08 og FFK, får du gratis rutebuss i Nedre Glomma-regionen til og fra kampen. (Foto: Qwerty AS)

Annonse:

Fredrikstad fotballklubb, Sarpsborg 08, Bypakke Nedre Glomma og Østfold kollektivtrafikk gjentar suksessen fra i vår. Den gang var det ekstra mange som lot bilen stå. Kommende lørdag blir det igjen gratis buss til og fra kampen, for alle med gyldig fotballbillett. Tilbudet gjelder det ordinære rutenettet. Det settes ikke opp ekstrabusser. Se mer informasjon om bussrutene på www.entur.no

8000 på tribunen

Det store lokalderbyet er utsolgt for lengst. De drøye 8000 publikumsplassene på Sarpsborg stadion bleutsolgt på bare en halvtime. De to klubbene ønsker å bidra til mindre bilkaos i forbindelse med storkampen.

- Vi ønsker å bidra til mindre biltrafikk til fotballkampene. Dette tiltaket sammen med Bypakke Nedre Glomma er ideelt for oss, og vi håper at flere velger bussen, sykkelen eller kommer til fots på denne store dagen, sier kommersiell leder Pål Tønnesen i Sarpsborg 08.

Vil forhindre trafikkaos

Daglig leder Jostein Haug i Bypakke Nedre Glomma var storfornøyd da veldig mange flere enn vanlig valgte bussen på kampdag 16. mai. Med på laget er også samfunnsansvarlig Netan Sansara i Fredrikstad Fotballklubb. De tre partene ble sammen med Østfold kollektivtrafikk enige om å gi fotballpublikummulighet til å reise med buss frem og tilbake til storkampen.

- Miljøhensyn og tett trafikk berører oss alle, så vi vil selvsagt være med på dette. Vi må ta samfunnsansvar, og nå kan FFK-supportere komme seg til Sarpsborg gratis med rutebuss, sier Netan Sansara.

Buss til kamp

Det er selvsagt mange som av ulike årsaker ikke kan få tatt buss til kamp. Men hvis flere velger å ta buss, sykle eller gå til kamp blir det bedre plass på veiene for de som må kjøre bil.

- Nå er det bare å glede seg til det store lokalderbyet i regionen. På banen konkurrerer vi, men på veien mot nullvekstmålet samarbeider vi. Husk å vise gyldig billett til kampen uoppfordret til bussjåføren, avslutter Jostein Haug.

Bypakke Nedre Glomma jobber for å skape bedre bymiljøer og et mer miljøvennlig transportsystem i Nedre Glomma. Gjennom å satse på kollektivtransport, sykkel og gange, skal vi sørge for at Sarpsborg og Fredrikstad blir byer der vi kan reise effektivt og miljøvennlig.