Har ansatt ny administrativ sportslig leder

Fredrik Greve Monsen går fra rollen som daglig og sportslig leder i Raufoss til å bli ny administrativ sportslig leder i Fredrikstad Fotballklubb.

Annonse:

- Jeg gleder meg veldig til å begynne i ny jobb her og komme inn i en spennende og innovativ klubb med mye spennende på gang, sier Greve Monsen.

I Raufoss har Fredrik gått hele veien fra spiller til lagleder, videre til sportslig administrativ leder og til slutt daglig og sportslig leder for OBOS-ligalaget.

Nå ønsker vår nyansatte å ta med seg lærdom og erfaring fra forskjellige ledd i fotballklubber inn i sin nye rolle i Fredrikstad Fotballklubb.

- Jeg har gjennom flere år i ulike roller lært meg og fått en forståelse over alt det toppfotballen krever av hele organisasjonen, forteller den kommende sportslig administrative lederen, og legger til:

- I Raufoss må du skvise sitronen maksimalt for å i det hele tatt være en del av norsk toppfotball. Jeg håper ta med meg noe av det for å levere best mulig i den nye jobben, forteller den kommende sportslig administrative lederen.

«Særdeles kvalifisert person»

Sportssjef i Fredrikstad FK, Joacim Heier, er fornøyd med å sikre seg en godt kvalifisert mann til stillingen.

- Vi ser det som en bekreftelse på Fredrikstad og FFK sin attraktivitet når vi kan ansette en daglig leder fra en annen klubb i toppfotballen, som ny administrativ leder for sport hos oss, sier Heier og fortsetter:

- Fredrik er en særdeles kvalifisert person for jobben, og slik jeg har blitt kjent med han over flere år, så kommer mange til å bli glade i hans dedikasjon, engasjement og humør.

Joacim Heier ønsker Fredrik velkommen til klubben. (Foto: Thomas Andersen / NTB)

Fredrik kommer til å tiltre i rollen i løpet siste tredjedel av august eller begynnelsen av september.

- Fredrik blir en viktig mann for FFK, vi er veldig fornøyde med å få han inn hos oss, avslutter Heier.