Storkamp, flomlys og sølvjagende siddiser på besøk

Flomlysene skal skinne over Fredrikstad Stadion søndag kveld, når sølvjagende Viking tar turen fra Stavanger.

Annonse:

Søndag kveld har vi muligheten til å ta vår andre strake hjemmeseier i Eliteserien. Det blir ingen enkel oppgave, for på motsatt banehalvdel står det sølvjagende mannskapet til Viking.

KJØP BILLETT

Under lysene

Rundens hovedkamp i Eliteserien blir rammet inn i den flotte kombinasjonen mellom solnedgang, flomlys og Eliteseriefotball på Fredrikstad Stadion. Meteorologiske røster melder at solen går ned nøyaktig i det avsparket går på Fredrikstad Stadion.

Forrige kamp under flomlysene på Fredrikstad Stadion endte med tre poeng til hjemmelaget. (Foto: Qwerty AS)

Bjørlo-perle i vår

21. april var forrige gang vi møtte Viking, i det som var den fjerde runden av årets Eliteserie-sesong. Morten Bjørlo, fra Jørpeland (rett utenfor Stavanger), sendte oss i føringen med en kanonkule fra utenfor 16-meteren etter kun åtte minutter. Senere samme omgang stanget D’Agostino inn 1-1, og det ble også sluttresultatet.

Se Bjørlos drømmetreff i videoen under

Søndag, 18 Eliteseriekamper senere, møtes vi igjen. På tabellen ligger Viking på 3. plass med 40 poeng, kun noen plussmål i målforskjellen bak Molde på sølvplass. Tre plasser og seks poeng bak ligger vårt nyopprykkede mannskap.

Husker du da Simen Rafn scoret sitt første Eliteseriemål mot Viking på Stadion i 2012?

Tre spillere i faresonen

Ingen av våre spillere må stå over med suspensjon mot Viking, men det er tre spillere som vil måtte stå over neste kamp med ett gult kort mot Viking. Maxwell Woledzi, Philip Aukland og Stian Stray Molde er alle tre kun ett gult kort unna en suspensjon.

Viking, på sin side, må klare seg uten to sentrale spillere når de møter FFK. Både Zlatko Tripic og Joe Bell fikk gule kort som utløste karantene i forrige kamp, og må dermed stå over på søndag.

Joe Bell (t.v) og Zlatko Tripic må stå over søndagens kamp. (Foto: NTB)

To strake bortekamper

Etter helgens kamp venter to strake bortekamper foran fullsatt bortefelt for FFK. Lørdag 28. september skal vi ta turen til den andre byen for Østfold-derby. Billettene er revet vekk både på borte- og hjemmeseksjonen.

Uken etter fyller vi hele bortetribunen på Intility Arena når vi møter Vålerenga i kvartfinalen i NM. Det er fortsett noen få billetter igjen, og de kan du sikre deg her.