Bjørlo og Kjær avgjørende i folkefesten

Morten Bjørlo og Jeppe Kjær (bildet) sørget for at FFK tok med seg tre viktige poeng fra dagens folkefest på Fredrikstad Stadion! (Foto: Qwerty AS)

Annonse:

Nesten 11 000 fotballsupportere fant veien til Fredrikstad Stadion i dag for å se Eliteseriekampen mellom FFK og Lillestrøm, som var rundens siste kamp.

Det ble en fantastisk innramming på kveldens kamp! (Foto: Qwerty AS)

Resultatene i de andre kampene gjorde at bortelaget var desperate etter tre poeng for å unngå å falle enda lenger bak i nedrykkstriden, mens vi ville være ett poeng bak bronseplass med seier.

Startet mot gamleklubben

I elleveren startet to gamle LSK-spillere for FFK. Både Henrik Skogvold og Simen Rafn startet. Det samme gjorde også Sigurd Kvile som i de foregående tre kampene var satt ut av elleveren grunnet en skade.

Målløs omgang

De første 45 minuttene var av det målløse slaget. Verken vi eller gjestene maktet å produsere de store farlighetene, og begge lag gikk til pause uten å ha fått hull på byllen.

Løsnet etter hvilen

Etter hvilen løsnet det for begge lag. Først til å tegne seg på målprotokollen var Morten Bjørlo, som ekspederte et straffespark i mål etter at Sigurd Kvile på raid ble felt i boksen.

Høydepunkter blir tilgjengelig to timer etter kampslutt.

Kortvarig glede

Vi fikk ikke beholde ledelsen særlig lenge. Etter omtrent en time spill utlignet Ruben Gabrielsen for gjestene etter en corner.

Lillestrøms Ruben Gabrielsen feirer utlikningen til 1-1 under eliteseriekampen i fotball mellom Fredrikstad og Lillestrøm på Fredrikstad Stadion. (Foto: Thomas Andersen / NTB)

Dansk dynamitt

Med underkant av et kvarter igjen skrudde innbytter Jeppe Kjær på turboen. Julius Magnussen spilt opp Kjær som vendte opp og forserte mot mål.

Dansken dro seg innover i banen og banket til. Hardt, lavt og utenfor LSK-keeperens rekkevidde. 2-1 FFK med et knapt kvarter igjen.

Tre deilige poeng

Lillestrøm klarte aldri å komme med en skikkelig sluttspurt, og vi red greit av det som kom. Etter 90+4 hadde dommeren sett nok, og blåste av kampen til stor glede for de fremmøtte på Stadion!

Fredrikstads Jeppe Kjær feirer 2-1-seieren i eliteseriekampen i fotball mellom Fredrikstad og Lillestrøm på Fredrikstad Stadion. (Foto: Thomas Andersen / NTB)

Godset borte før NM-semi

Nå venter bortekamp mot Strømsgodset førstkommende lørdag, før vi onsdag 30. oktober tar i mot KFUM til semifinale i NM. Til NM-kampen har allerede 9000 mennesker sikret seg billett, og det vil bli så å si fult på kampen.

KJØP BILLETT