FFK Old Boys tok The Double

FFK har flere lag som leverer varene i årets sesong. Onsdag kveld var det duket for seriefinale på Stadion for FFKs mest rutinerte menn.

Annonse:

FFK Old Boys møtte Askim, som lå på andreplass kun 2 poeng bak de rødhvite. Det vil si at Askim måtte vinne, mens FFK tar gullet med uavgjort.

Kampen starter med høy intensitet, hvor begge lag viser gode kvaliteter i form av tempo, gode ferdigheter og en herlig vilje til å vinne. Man skjønner lett at det er Old boys-seriens 2 beste lag som møtes.

Etter 5 minutter spill skyter Legende-Biffen hull i nettet, og FFK tar ledelsen 1-0. FFK-benken får puste littog roet nervene etter en heseblesende start på kampen, men før det er gått 10 minutter slår Askim tilbake. Det er ikke ufortjent da det har vært jevnspilt så langt. Spillet fortsetter og bølge frem og tilbake med mye dueller, kreativitet og gode sjanser begge veier. Utover i omgangen er det Askim som har marginer og flyt, da de setter 2 kjappe, den første etter klabb og babb i feltet og den andre etter en defleksjon som setter Selvig i buret ut av spill. 1-3 til pause og det er Askim som på dette tidspunktet er mestere.

Coach for anledningen, Jon Forsberg, må ha hatt en elektrisk pauseprat og det virker som om FFK guttane har bestemt seg for å trykke på enda litt tøffere. Defensivt gjør de en fantastisk omgang, alle gutta ofrer seg og spiller med hjertet langt utenpå drakta.

Det blir temperatur i slike viktige og avgjørende kamper, og det var høy intensitet både på banen og ikke minst på benken. Rutinerte Rune Eriksen med fløyta styrte kampen med myndighet og stø pipel, og klarte å roe alle tilløp til frustrasjon og overtenning.

Tilbake til kampen: Først reduserer Lasse Roger Svensen til 2-3 med en behersket bredside ned i motsatt hjørne. Ikke mange minuttene etterpå er det Tommy Johansen som lukter et innlegg på bakre stolpe og limer ballen i krysset med venstre vrist. 3-3 halvveis i omgangen, og det er FFK som ligger an til mesterskapet. FFKs defensive organisering over hele banen fungerer optimalt og alle gutta ofrer seg100%. Askim må angripe, noe som fører til gode kontringsmuligheter. Et kvarter før slutt er det Biffen som kontrer inn FFK ledelse til 4-3 og fem minutter før slutt er det Tommy Johansen som avslutter en drømmekontring med Bjørnar J og Biffen som regissører. 5-3 til hjemmelaget.

Jubelen står i taket i FFK leiren, og Askim blir enda mer desperate da de er avhengig av seier. De får en redusering til 5-4 med fem minutter igjen, men FFK gutta fortsetter å stå opp og gir alt i alle dueller. Kampen ebber ut med FFK seier 5-4 og voksen-guttane har hentet hjem enda litt mer sølvtøy til FFKs allerede velfylte premieskap!

The Double:

Ikke nok med at FFK Old Boys ble Kretsmestere denne uka. Forrige helg deltok samme lag på en internasjonal turnering i Aalborg, Danmark. Det ble spilt 4 kamper mot topp internasjonal motstand, og også her gikk laget seirende ut. Turneringen ble avsluttet med en kjempekamp og 4-2 seier i finalen mot fjorårsvinner Midtjylland. Etter rapportene var turneringens beste spiller, opprykkshelt fra 2003, Bjørnar Johannessen! Bjørnar dominerte midtbanen i hele turneringen og ble også FFKs toppscorer med 5 mål.

Det meste som gjøres i FFK Old Boys, vil for alltid ha signaturen til vår fantastiske Manager som har formet oss gjennom flere tiår, Øivind Johansen. Øivind gikk dessverre bort så altfor tidlig, men han vil aldri glemmes, og vi er ganske sikker på at han ville vært utrolig stolt av å være en del av denne gjengen i år,også. Denne seieren er for deg Øivind, sier kjegleansvarlig Joppe Andersen, med en tåre i øyekroken!

Flott å se at det gror godt ved siden av A-laget, og etter en sesong fylt med suksess på alle arenaer for Old Boys er det vi savner, i tillegg til Øivind, at det ikke er flere lag som melder seg på, sier Manager-lærling, Henrik Næsje. Vi vet at det er mange gamle spillere som sitter på gjerdet rundt omkring, som kan tenke seg å igjen oppleve garderobekultur og kameratskap i fotballmiljøet igjen. Dessuten trenger Veteran-serien påfyll av flere lag! FFK Old boys har holdt det gående siden 2012, og det er nå flere og flere av klubbens tidligere spillere som ønsker å være med, også på ledersiden, avslutter en av banens beste onsdag, midtstopper og materialforvalter Hans Christian Bonde.