Forlater klubben: - Har vært et flott bekjentskap

Erlend Segberg sin tid i Fredrikstad FK er over. Midtbanespilleren fortsetter karrieren i Kristiansund. (Foto: Qwerty AS)

Annonse:

Erlend Segberg signerte under på en ettårskontrakt med FFK tidligere i vår, etter å ha spilt i Aalesund de foregående sesongene. Nå, en halv sesong senere, er spilleren klar for Kristiansund.

- Jeg ønsker å takke for den korte tiden FFK og jeg fikk sammen. Det er en fantastisk spillergruppe og klubb, og jeg er glad for å ha tatt del i den spennende reisen klubben har begynt på, sier den hardtarbeidende kristiansanderen, og legger til:

- Takk for meg, og lykke til videre til FFK!

ozGRvs0HFXI.jpg
Erlend Segberg i aksjon borte mot Rosenborg i juni. (Foto: Ole Martin Wold / NTB)

12 obligatoriske kamper

27-åringen har vært involvert i 12 obligatoriske kamper for klubben, ni seriekamper og tre kamper i NM.

Fem ganger har han vært i startelleveren, og mot Drøbak/Frogn i NMs første runde scoret han sitt eneste mål i FFK-drakten.

«Profesjonell og solid innsats»

Med god dekning på midtbanen, og begrenset med spilletid for det hardtarbeidende Sørlendingen, var det en fornuftig løsning for begge parter å gå hver sin vei.

- Erlend har vært et flott bekjentskap som har gjort en meget profesjonell og solid innsats hos oss, sier sportssjef Joacim Heier og utfyller:

- Han har selv uttrykt et ønske om å flytte på seg grunnet spilletid, og med bredden vi har i troppen i øyeblikket, så vi på det som en fornuftig løsning for begge parter da KBK kom på banen.

QnZ46_LY-sQ.jpg
Sportssjef Joacim Heier ønsker Segberg lykke til i Kristiansund. (Foto: Thomas Andersen / NTB)

Vi takker Erlend for innsatsen i FFK-trøyen, og ønsker han lykke til med nye utfordringer i ny klubb.