Gir seg i FFK: - Helt unik erfaring

Assistenttrener i FFK, Torgeir Helgen, har valgt å gi seg i klubben. (Foto: Qwerty AS)

Annonse:

En av Fredrikstad fotballklubbs assistenttrenere har valgt å gi seg i klubben.

- Det har vært en helt unik erfaring å være en del av klubben denne sesongen. Jeg har lært mye av gode kollegaer, blitt imponert av kulturen i spillergruppa og fått energi av trøkket fra Sørsia, forteller Helgen.

Torgeir Helgen kom til klubben i forkant av denne sesongen, og har vært med på den solide sesongen som nyopprykket lag i Eliteserien.

Torgeir Helgen og Maxwell Woledzi etter 16.mai-festen mot Strømsgodset. (Foto: Qwerty AS)

Illebefinnende

Etter et illebefinnende på en løpetur i starten av september har Torgeir vært sykemeldt mens han har vært under utredning og behandling. Han er nå på bedringens vei, men har selv meldt fra om at han ikke tror hans behov det neste året er forenlig med hverdagen som Eliteserietrener. Med det til grunn kommer partenes avtale til å avsluttes ved nyttår.

- Etter å ha presset kroppen til grensen av det den tåler litt for lenge har den nå sagt ifra med veldig tydelige signaler. Det er på tide å gire ned en periode, men jeg gleder meg veldig til å gire opp igjen etter hvert når tiden er inne for det, sier han.

- Synd

Sportssjef Joacim Heier synes det er synd å miste Torgeir, som er en fremtredende trener innen analyse og digitale systemer, men forstår hans beslutning.

Sportssjef Joacim Heier starter nå jakten på å finne en ny ressurs til trenerteamet.

- At Torgeir må gi seg er selvsagt ikke noe verken han eller vi ønsket eller så for oss, samtidig antagelig en riktig vurdering av Torgeir. Vi takker for arbeidet han har gjort i FFK og ønsker han masse lykke til videre, sier Heier, samtidig som han forteller at klubben har startet jakten på en ny trenerressurs inn mot neste år:

- Vi starter nå arbeidet med å styrke teamet inn mot 2025. Vi håper og tror klubbens utvikling og den klare identiteten vår som et miljø med høye krav til treningskvalitet og treningsmengde, er veldig attraktiv for ambisiøse og dyktige trenere. Planen er å bygge en enda sterkere organisasjon på sport inn mot neste sesong.

Takk for innsatsen Torgeir! FFK ønsker deg god bedring og lykke til videre.