Hentes fra fransk klubb: - Glad for å være her

Senegalesiske Fallou Fall blir sommerens første signering. 20-åringen kommer på lån fra den franske toppklubben Stade de Reims. (Foto: Qwerty AS)

Annonse:

Jeg er veldig glad for å være i Fredrikstad og bli en del av dette laget, sier Fallou Fall når han ankommer Fredrikstad Stadion for første gang.

20 år unge Fallou Fall har i dag ankommet byen og signert under for Fredrikstad Fotballklubb.

Midtstopperen lånes fra Stade de Reims som spiller i den franske toppdivisjonen.

- Jeg gleder meg til første trening med laget, og å treffe mine nye lagkamerater. Jeg har fått et godt førsteinntrykk av FFK, forteller senegaleseren.

DSC07663-Enhanced-NR_@QwertyAS.jpg
Fallou kom til Fredrikstad sammen med sine to rådgivere onsdag ettermiddag. (Foto Qwerty AS)

Lån med opsjon

Fall kommer i førsteomgang på lån frem til sommeren 2025, men vi har sikret oss en ferdigforhandlet opsjon på en permanent overgang for senegaleseren.

Den venstrebente midtstopperen kom til Europa og serbisk liga sommeren 2022. Et halvt år senere ble han kjøpt fra serbiske Graficar til Stade de Reims i Frankrike.

DSC07486-Enhanced-NR_@QwertyAS.jpg
Fallou på plass i Fredrikstad. (Foto: Qwerty AS)

I Reims har den unge midtstopperen hovedsakelig spilt for deres B-lag, men han har også debutert for A-laget i toppdivisjonen. Debuten kom borte mot Lyon mot slutten av 22/23 sesongen.

- Det var en kul opplevelse å debutere i Ligue 1 og spille foran nesten 60 000 mennesker. Nå gleder jeg meg til å komme i gang i Fredrikstad og bli bedre kjent med klubben og supporterne her, forteller 20-åringen.

- Dyktig venstrefotet ballspiller

Sportssjef Joacim Heier er spent på den unge nyervervelsen, og gleder seg over å ha fått han inn i troppen vår.

- Fallou er en spennende signering for oss, som vi fikk kjennskap til for en tid tilbake gjennom gode venner i fotballen. Fallou har en solid fysisk tilstedeværelse og er en dyktig venstrefotet ballspiller, forteller Heier og fortsetter:

- Han er fortsatt ung, men har allerede vært et par år i Europa og vi tror han kan få en rask utvikling hos oss. Vi gleder oss til å få han inn i gruppen vår.

DSC07676-Enhanced-NR_@QwertyAS.jpg
Fall og sportssjef Joacim Heier. (Foto: Qwerty AS)

Fallou møter sine nye lagkamerater for første gang på torsdag, og har sin første økt med laget da. Dersom alt av formaliteter med forbundene og UDI går som det skal og blir klarert i tide, vil han være tilgjengelig for spill borte mot HamKam 21. juli.

Velkommen til FFK, Fallou!