Hun blir FFKs nye markedssjef: - Glad og ydmyk for muligheten

Milena Mesfin trer senere i høst inn i stillingen som Fredrikstad Fotballklubbs nye markedssjef. Hun kommer fra tilsvarende stilling i Mjøndalen IF.

Annonse:

Senere i høst får FFK-administrasjonen et nytt tilskudd, når Milena Mesfin tiltrer rollen som klubbens nye markedssjef.

- Jeg er utrolig glad og ydmyk for muligheten til å tre inn i rollen som markedssjef i FFK, forteller Milena Mesfin som i november starter i jobben som FFKs nye markedssjef.

- Jeg gleder meg til å jobbe sammen med resten av administrasjonen med å videreutvikle klubbens merkevare og styrke vårt engasjement i lokalmiljøet. Jeg ønsker å bygge videre på det solide grunnlaget som allerede er lagt, samtidig som jeg håper å kunne tilføre nye ideer og perspektiver. Ser frem til å bli bedre kjent med nye kolleger, alle partnerne og ikke minst supportere, forteller hun.

Bakgrunn fra DNB og Mjøndalen

Milena hentes fra Mjøndalen IF og blir FFKs nye markedssjef. Hun har en bakgrunn fra markedsavdelingen til DNB, før hun i sommer startet opp som markedssjef i Mjøndalen. Hennes akademiske bakgrunn kommer fra Høgskolen i Lillehammer, der hun har studert en bachelor i markedsføring og ledelse.

- Jeg er født og oppvokst på Skjetten, studert markedsføring og brenner for merkevarebygging. Har vært så heldig å jobbe med merkevarebygging i DNB i 7 år, har gitt meg verdifull erfaring innenfor strategisk sponsing og partnerskap, forteller hun og fortsetter:

- De siste månedene har jeg vært markedssjef i Mjøndalen fotball, før jeg til høsten tar fatt på nye utfordringer. Det var aldri planen å skulle bytte jobb så fort, men livet går sjeldent etter planen! Etter samtaler med Espen & Espen, fikk jeg en følelse om at FFK er en god match for meg både profesjonelt og personlig.

Kjent etternavn i fotball-Norge

Mesfin-navnet er ikke ukjent for norske fotballfans. Milenas storebror, Simon, er sportslig leder i Lillestrøm Sportsklubb, som vi for øvrig møter når vi skal sette publikumsrekord neste hjemmekamp.

KJØP BILLETT TIL REKORDFORSØKET HER

- Jeg vokste opp i en fotballfamilie. Både faren og broen min har alltid vært veldig engasjert i fotball, det smittet over på meg da jeg var yngre og førte til at jeg begynte å spille aktivt, før jeg etter hvert måtte gi meg. Jeg er veldig takknemlig for å ha vokst opp i fotballen. Det er så mye mer enn bare det som skjer på banen! Det påvirker deg både som utøver, men også som menneske, avslutter Mesfin.

Vi gleder oss til å få deg om bord, Milena!