Kjøper spiss fra LSK: - Kraft, fart og intensitet

Fredrikstad FK har signert den 20 år unge spissen Henrik Langaas Skogvold fra Lillestrøm. (Foto: Qwerty AS)

Annonse:

Klubbens nye spiss heter Henrik Skogvold og kjøpes fri fra Eliteserie-rival Lillestrøm SK. Henrik er født i 2004, og har 43 seniorkamper for barndomsklubben.

- Dette var noe jeg ønsket og som vi følte var riktig for meg. Jeg ble veldig positivt overrasket da jeg ankom tidligere i dag, og har fått et veldig godt førsteinntrykk, forteller nysigneringen som har signert en avtale som strekker seg til juli 2028.

Skogvold er klar for spill i FFK frem til sommeren 2028. (Foto: Qwerty AS)

7 mål på 10 kamper

20-åringen har vært i LSK-systemet nesten hele karrieren. Det eneste unntaket kom i 2023 da han tilbragte vårsesongen på lån hos IK Start i OBOS-ligaen. Skogvold tok OBOS-ligaen med storm, og scoret 7 mål på 10 kamper før han ble hentet tilbake fra utlånet.

- Jeg har vokst opp på Åråsen og det er en spesiell klubb for meg, så det er selvfølgelig trist å forlate dem. Men det føles riktig å gå til FFK nå, og det er flere i gode mennesker i klubben jeg kjenner fra før, sier Skogvold som kjenner godt til assistenttrenerne Andreas Jenssen og Jahn Robert Holmgren fra tiden på utlån i IK Start.

Skogvold har vært i LSK hele karrieren, med unntak av et lite låneopphold i IK Start. (Foto: Astrid Pedersen / NTB)

Spissen har også representert landslaget på aldersbestemt nivå. Han står registrert med totalt 18 kamper med flagget på brystet, og har scoret 3 mål for Norge.

Fornøyd sportssjef

Joacim Heier, sportssjef i FFK, er fornøyd med å sikre seg signaturen til den unge og lovende spissen.

- Vi er veldig fornøyde med å få Henrik til FFK. Han er som skapt for vår treningskultur, og vår måte å spille på med masse fart, kraft og intensitet, forteller sportssjefen og legger til:

- Vi får inn en ydmyk, dedikert og ambisiøs spiller med et enormt potensial, det blir kjempespennende å se Henrik i FFK-drakt de neste årene!

Joacim Heier ønsket Henrik Skogvold velkommen til FFK før dagens kamp. (Foto: Qwerty AS)

Årets «Jeg er med»-spiller

5. juni ble årets «Jeg er med»-aksjon lansert. Det har kommet inn gode bidrag fra både næringslivet og privatpersoner, og bidragene har vært med å muliggjøre signeringen av Henrik Skogvold!

Vi ønsker å rette en stor takk til:

• Høili Eiendom v/ Terje Høili
  • Salatmesteren v/ Thomas Andersen
  • Stene Stål Gjenvinning v/ Øyvind Stene
  • Bøckmann Eiendom v/ Arild Bekken
  • Råde Graveservice v/ Terje Andersen
  • Fredriksborg v/ Morten Fredriksen
  • Værste v/ Trond Delbekk
  • Håkon Sæther
  • Ryen Eiendom v/ Arvid Ryen
  • Solid v/ Arild Borgersen & Kim Johansen
  • Odin Maskin v/ Frank Magnussen.

I tillegg ønsker vi å rette en stor takk til alle privatpersoner som har vært med og bidra!