Klar for FFK: - Det kribler i beina

Norske Daniel Eid (25) hentes fra IFK Norrköping til Fredrikstad Fotballklubb. (Foto: Qwerty AS)

Annonse:

Den 25 år gamle høyrebacken Daniel Eid blir vår andre sommersignering. Nordmannen kommer fra Allsvenskan-laget IFK Norrköping, der han har vært i to og en halv sesong.

- Med en gang FFK kom på banen var jeg interessert, og nå står jeg her, smiler nysigneringen mens han ser utover sin nye hjemmebane.

25-åringen har nettop signert på papirene som knytter han til Plankebyen de neste tre årene.

- Det er et stort øyeblikk. Jeg er veldig spent på tiden fremover, forteller han.

DSC08325_@QwertyAS.jpg
Daniel Eid er fornøyd med å være på plass på Fredrikstad Stadion. (Foto: Qwerty AS)

Gjennombrudd i Hødd

Daniel er sønn av tidligere spiller, og nåværende fotballtrener, Sindre Eid. Han startet sin karriere i barndomsklubben Hødd, før han meldte overgang til Sogndal. I Sogndal leverte han over 20 målpoeng på to sesonger i 2020 og 2021.

Før 2022-sesongen ble han hentet til Allsvenskan og IFK Norrköping, der han har spilt regelmessig siden sin ankomst.

DSC08264_@QwertyAS.jpg
Nysigneringen håper å bidra til jubel på Fredrikstad Stadion i høst. (Foto: Qwerty AS)

Totalt ble det 81 kamper for Allsvenskan-laget, hvorav 74 av dem kom fra start. Den treningsvillige backen står oppført med ett mål og åtte målgivende pasninger fra tiden i den øverste divisjonen i Sverige.

Møter nye lagkamerater onsdag

Spilleren fra Ulsteinvik ankom Fredrikstad Stadion mandag ettermiddag, tirsdag har troppen en fridag før forberedelsene til HamKam borte starter på onsdag. Da får Eid sitt første skikkelige møte med sine nye lagkamerater.

- Det kribler i beina etter å komme i gang og begynne å trene for fullt med nye lagkamerater, forteller nysigneringen.

- Passer vårt regime

- Daniel passer meget godt inn i dagens FFK med vårt treningsregime og profesjonalitet, Daniel både ønsker og tåler mye trening, akkurat som vi skal ha det, forteller Heier og legger til:

- Vi signerer en spiller med stor løpskapasitet, duellkraft, en god pasningsfot, og kampavgjørende egenskaper på siste tredjedel med en sterk innleggs- og skuddfot. Vi er glade for å ha han på plass og gleder oss til å få han inn i gjengen.

DSC08218_@QwertyAS.jpg
Sportssjef Joacim Heier ønsker vingbacken velkommen til FFK. (Foto: Qwerty AS)

Debut mot HamKam?

Går alt av papirarbeid og formaliteter mellom klubber og forbund som det skal, vil Eid være spilleklar til søndagens oppgjør borte mot HamKam. Det samme gjelder for Fallou Fall, som signerte for klubben tidligere denne uken.