Lanserer ny kommersiell satsning – åpner konseptbutikk
Organisasjonen FFK fortsetter å videreutvikle seg, og i 2025 lanseres det en konseptbutikk i samarbeid med klubbens utstyrsleverandør Craft på Fredrikstad Stadion. (Foto: NTB)
Fredrikstad Fotballklubb er i en rivende vekst, både sportslig og organisatorisk, og jakter stadig nye måter å øke konkurransedyktigheten på for å bite seg fast i toppen av norsk fotball.
I 2025 kommer vi til å starte en ny satsning sammen med vår utstyrsleverandør, Craft. Det er naturlig for oss å satse og videreutvikle de forretningsområdene som ligger vår kjernevirksomhet nærmest, og supporterutstyr er ett av dem.
Egen konseptbutikk
I 2025 kommer vi til å åpne vår egen konseptbutikk i dagens administrasjonslokaler på Fredrikstad Stadion. FFK kommer til å drive denne butikken selv, som en egen avdeling i klubben. Det vil også bli en egen nettbutikk.
I butikken vil det bli solgt diverse typer supportereffekter, og klubben kommer til å rette ytterligere fokus på konseptutvikling av kolleksjoner som skal selges i butikken på Stadion og på nett.
Inspirasjon fra storklubb
Noen timer sør ligger en skandinavisk storklubb, som har flere likheter med FFK, nemlig IFK Gøteborg. I det grunnleggende arbeidet med dette prosjektet, har vi tatt inspirasjon og fått innsikt fra IFK, som også har Craft som utstyrsleverandør.
IFK sin butikk på Gamla Ullevi er blant de beste omtalte supporterbutikkene i Sverige, og vi ser ingen grunn til at ikke vi skal få til det samme som våre kolleger i Gøteborg, pluss litt til. Våre ambisjoner er store, og vi drømmer om å bygge Nordens råeste konseptbutikk for de som elsker fotball!
Skal ansette egen driver
Til å drive FFK sin konseptbutikk skal det ansettes en person på heltid. Lederen av FFK Konsept skal være ansvarlig for daglig drift av butikken, og være driver når det gjelder konseptutvikling av butikkens innhold.
Eget B2B-segment
Lederen av FFKs konseptbutikk kommer også til å jobbe med bedriftsmarkedet, da et av segmentene i butikken vil være rettet mot bedrifter. Butikken vil tilby et eget tøy til bedrifter med ulikt behov, gjennom samarbeidet med New Wave.
New Wave Norway AS er en storgrossist innen reklametekstiler, gaveartikler, sportsklær og yrkesklær. Selskapet er oppdelt i 5 avdelinger, med hvert sitt spesialfelt innenfor primærområdene profil og retail. De eier og distribuerer merkevarer som Craft, Clique, Jobman og J. Harvest & Frost.