Leder laget fremover: - Skal fortsette det gode arbeidet

Andreas Hagen har vært assistenten til Mikkjal Thomassen i et og et halvt år. Nå er han mannen som skal lede laget i tiden fremover. (Foto: Qwerty AS)

Annonse:

Mandag formiddag kom nyheten om at Mikkjal Thomassen har takket ja til en annen klubb og forlater FFK. Samme tid ble det bekreftet at Andreas Hagen blir klubbens midlertidige hovedtrener.

- Litt overrasket

Hagen har tidligere spilt for FFK, vært assistent i FK Jerv og har siden 2023-sesongen vært assistenttrener under Thomassen. Søndag kveld ble han spurt om han ville ta det midlertidige ansvaret over klubbens A-lag.

- Jeg har vært litt «i loopen» så jeg så den komme mot slutten, men når jeg fikk telefonen i går kveld ble jeg litt overrasket, forteller Hagen.

Se videointervju med Andreas Hagen lenger ned i saken.

Har jobbet tett sammen

Hagen og Thomassen har jobbet veldig tett det siste halvannet året. Hagen forteller at både spillere og fans kan forvente seg mye av det samme nå som han tar over ledelsen.

- Vi har jobbet veldig tett, og har en veldig lik fotballfilosofi. Hele veien har vi tenkt veldig likt. For min og støtteapparatet sin del blir det å videreføre og fortsette det gode arbeidet vi har gjort til nå, og virkelig slå fra oss videre gjennom høsten, sier 38-åringen.

NTB_QtxzmM2XAdQ.jpg
Andreas Hagen før bortekampen mot Brann. (Foto: NTB)

Ingen store endringer

Tirsdag har spillerne en fridag, før de på onsdag kommer tilbake i trening for å starte forberedelsene til søndagens bortekamp mot HamKam. Oppladningen og forberedelsene til kamp byr heller ikke på noen overraskelser for spillertroppen.

- Uken inn mot kamp blir som tidligere. På onsdag er vi tilbake på feltet og begynner å forberede spillerne inn mot HamKam, som kommer til å bli en tøff batalje, sier Hagen og legger til:

- Vi skal ha mye intensitet på onsdag, så går dagene derfra og inn i kjent stil for spillerne. De er veldig strukturerte når det kommer til det her. Dette er de vant til, avslutter han.