Ludde drar på utlån: - Blir en morsom opplevelse

Ludvig Begby skal for første gang i karrieren spille i noe annet enn den rødhvite drakten til FFK. Den lokale backen leies ut til sørlandsklubben IK Start. (Foto: Qwerty AS)

Annonse:

Den lokale 27-åringen Ludvig Begby skal fullføre sesongen i den tradisjonsrike sørlandsklubben IK Start i OBOS-ligaen.

- Jeg gleder meg som bare det. Jeg gleder meg til utfordringen og det å få oppleve Kristiansand, Sør Arena og IK Start, forteller Ludvig Begby etter det ble klart at han skal fullføre sesongen på utlån i IK Start.

Første gang i en annen klubb

Begby, som til nå har spilt 227 offisielle seniorkamper for FFK, skal for første gang siden han debuterte for klubben som 16-åring, spille for en annen klubb.

- Det blir veldig rart, og det var rart å gå og hente skoa sine i sted. Det blir første gang jeg ikke møter opp på Fredrikstad Stadion for en arbeidsdag, men jeg føler meg klar for det og gleder meg til det jeg tenker blir en morsom opplevelse, sa «Ludde» før han og familien satt kursen mot Kristiansand.

Lite spilletid i 2024

Venstrebacken har vært på banen 10 ganger i årets Eliteserie-comeback for FFK, men har kun spilt 133 minutter totalt.

- Ludvig har spilt relativt lite i år, og når han fikk en spennende mulighet som han selv ønsket å forsøke, så er vi også positive til det, forteller sportssjef Joacim Heier.

Dermed venter altså Kristiansand og IK Start for 27-åringen. Sørlendingene ligger på nest sisteplass i OBOS-ligaen, og med 11 kamper igjen av sesongen er det en spennende høst i vente i kampen om å unngå nedrykk.

Begbys første mulighet for spill i nye farger kommer førstkommende mandag, når Start spiller hjemme mot Raufoss.

- Vi ønsker «Ludde» lykke til på Sørlandet og gleder oss til han kommer hjem igjen etter sesongen, avslutter Heier.