Nytt overtidsdrama mot Rosenborg i vente?

Oscar Aga ble den store helten da han sendte RBK ut av NM på overtid tidligere i år. Får vi nye jubelscener når trønderne på ny gjester Fredrikstad Stadion?

Annonse:

Klokken 18:00 morgen, lørdag, er det avspark på Fredrikstad Stadion i oppgjøret mellom Fredrikstad og Rosenborg. Forhåndssalget til kampen har holdt god fart, og det forventes over 10 000 besøkende til morgendagens kamp.

KJØP BILLETT

Årets tredje møte

Morgendagens møte mellom lagene er det tredje for året. Det første møtet var i 3. runde av NM, da vi møttes 1. mai på Fredrikstad Stadion. Den gang var det en jevn batalje som ikke ble avgjort før på overtiden. Ludvig Begby fant Rosenborg-eide Oscar Aga på bakre stolpe som banket inn seiersmålet.

Også seriekampen på Lerkendal ble dramatisk. Rosenborg tok ledelsen tidlig i andre omgang, men det skulle komme et mål til. Vi trykket på for en utlikning, og fire minutter på overtid kom den. Kjelsrud Johansen knuste RBK-forsvaret i luften og stanget inn 1-1 og sikret ett poeng.

Spillere på vei tilbake

Til kampen er det flere spillere som er på vei tilbake. Toppscorer Morten Bjørlo er tilbake fra karantene og klar for spill mot gamleklubben.

To som nærmer seg klare er Joannes Bjartalid og nysigneringen Fallou Fall. Begge to har trent godt denne uken og kan være tilgjengelige for kamptroppen.

Både Joannes Bjartalid og Fallou Fall har vært i trening denne uken. (Foto: Harry Johansson)

Møter gamleklubben

Det passer bra for Morten Bjørlo å være tilbake fra karantene til denne kampen. Bjørlo spilte 2023 i Rosenborg, men meldte overgang fra trønderne til FFK før denne sesongen. En annen som har en fortid i Rosenborg, som fortsatt er trøndernes eiendom, er Oscar Aga. Spissen kom til FFK på lån fra Rosenborg sommeren 2023.

Folkefest

I skrivende stund er det rett rundt 9000 solgte billetter til den kommende folkefesten, og det er fortsatt god tid igjen til å selge flere billetter. Vi forventer over 10 000 besøkende, og med det anbefaler vi alle å kjøpe billett digitalt på forhånd for å være sikret plass.

Får vi lignende jubelscener i morgen? (Foto: Qwerty AS)

Det kommer til å bli mye folk ved inngangene, og for å sikre alle en god kampopplevelse anbefaler vi å møte opp i god tid slik at innslippet går radig.

KJØP BILLETT

Fire hjemmekamper på rad

Rosenborg-kampen er den første i rekken av fire strake hjemmekamper. Etter morgendagen venter det oppgjør med KFUM, Haugesund og Brann før vi skal på bortetur igjen.

Kampen mot KFUM ligger tilgjengelig for billettsalg nå, mens både kampen mot Haugesund og Brann legges ut for salg etter kampen mot KFUM er ferdigspilt.

Er du med?

Sommerens overgangsvindu åpnet 17. juli, og varer helt frem til 2. september. Gjennom årets «Jeg er med»-aksjon kan både privatpersoner og næringslivet være med og bidra til at FFK forsterker seg i sommer.

Som privatperson kan du bidra via Vipps (12460) eller bankoverføring til 1644.17.88189. Husk å merke bidraget med «Jeg er med».