Overtidsscoring sikret tre poeng!

Mai Traore ble den store helten da han headet inn kampens eneste mål på overtid i andre omgang! (Foto: Qwerty AS)

Annonse:

Haugesund var motstander i kveldens Eliteseriekamp på Fredrikstad Stadion.

I dagens startoppstilling var Maxwell Woledzi tilbake etter å ha sonet karantene forrige kamp.

Se høydepunktene nederst i saken.

Nære drømmeåpning

Allerede etter under to minutter av kampen var Morten Bjørlo nær ved å sende oss i føringen. Toppscoreren kom til skudd fra skrått hold, men Egil Selvik i FKH-buret stoppet skuddet med en solid beinparade.

Morten Bjørlo var veldig nære å sende oss i føringen etter kun et par minutter. (Foto: Thomas Andersen / NTB)

Også Sondre Sørløkk fikk en gigantsjanse før det var spilt et kvarter. Etter nydelig forarbeid av Jeppe Kjær ble ballen spilt inn foran mål, men før Sørløkk fikk pirket den over linjen fikk det oppofrende FKH-forsvaret klarert ballen.

Etter en halvtime var det Stian Stray Molde sin tur til å bli hindret scoring. Morten Bjørlo dro seg fint fri langs venstrekanten og la inn på tvers til Molde. Vingbackens skudd ble reddet på strek av FKHs Ulrik Fredriksen.

Nærmere scoring kom vi ikke i den første omgangen, og lagene gikk til hvilen etter en målløs førsteomgang.

Ny spiller presentert i pausen

I pausen ble Fredrikstad Stadion presentert en liten godbit. Årets "Jeg er med"-spiller har blitt kjøpt, og det er det 20 år unge spisstalentet fra Lillestrøm, Henrik Skogvold som kommer inn portene.

Skogvold fikk sitt første møte med Sørsia i pausen. (Foto: Qwerty AS)

U-landslagsspilleren ble presentert for publikum i pausen, og fikk et fint første møte med Fredrikstads Stadion, Fotballklubb og supportere.

Fischer med kanonredning

Etter hvilen var det Haugesund som fikk den første muligheten. Sander Innvær kom helt alene med Jonathan Fischer, som vartet opp med en kjemperedning som hindret 0-1.

Bilde av Jonathan Fischer som reddet skuddet fra Haugesunds Sander Innvær på mesterlig vis med en benparade medsitt venstre bein.
Jonathan Fischer reddet skuddet fra Haugesunds Sander Innvær på mesterlig vis. (Foto: Thomas Andersen / NTB)

Se redningen nedenfor.

Etter en knapp time gjorde Andreas Hagen kveldens første grep fra trenerbenken. Maï Traoré og Joánnes Bjartalid kom inn for Patrick Metcalfe og Jeppe Kjær.

Ti minutter etter innhoppet fikk Traoré en kjempemulighet. Stray Molde fant spissen som fra kloss hold sendte ballen mot det nedre hjørnet til Egil Selvik, men landslagskeeperen vartet opp med en kanonredning og hindret oss å ta ledelsen.

Annulert scoring

Med omtrent et kvarter igjen å spille trodde Sory Diarra at han hadde sendt gjestene i ledelsen, men dessverre for Haugesund var det allerede vinket for offside, og stillingen ble stående på 0-0.

Overtidsscoring sikret hjemmeseier

Det så lenge ut til at det skulle gå mot et målløst uavgjort på Fredrikstad Stadion, men noen ville det annerledes.

Innbytterne Mai Traore og Joannes Bjartalid skulle vise seg å bli avgjørende. På overtid av andre omgang svingte Bjartalid inn kula fra venstre. En FKH-stuss forlenget ballen til Traore som headet ballen enkelt i mål bak Selvik, og dermed kan vi juble for alle tre poengene! Det smakte godt!

Se høydepunkter fra hele kampen nedenfor.

Brann neste

Det er ikke mange dagene til det er ny kamp på Fredrikstad Stadion. Førstkommende søndag kommer Brann på besøk, det Europa-jagende laget er garantert revansjelystne etter 2. serierunde i år, da vi vant 2-0 i Bergen.