Påminnelse: FFK kaller inn til ekstraordinært årsmøte

Vi minner om styrets innkalling til Ekstraordinært Årsmøte torsdag 1. august kl 18. Møtet avholdes på Teams.

Annonse:

Styret innkaller til Ekstraordinært Årsmøte torsdag 1. august kl. 18:00. Møtet avholdes på Teams.

Påmelding til møtet innen 29.07.24 via denne lenken, hvorpå link til Teams-møtet vil bli sendt ut til påmeldte.

Dagsorden

Sak 1. Konstituering

• Godkjenne innkallingen, saksliste og forretningsorden

• Velge dirigent, sekretær og to representanter til å underskrive protokollen

• Godkjenning av stemmeberettigede

Sak 2. Fullmakt til opptak av kassekreditt/ trekkfasilitet

Styrets forslag til vedtak:

Årsmøtet godkjenner at Fredrikstad Fotballklubb, org.nr 837623502, foretar låneopptak/søker om kortsiktig kassekreditt stor kr. 4.000.000,- i DNB Bank ASA med løpetid til og med 31.12.2024 og at DNB Bank ASA tar pant i foreningens kundefordringer pålydende kr. 4.000.000,- og foreningens driftstilbehør pålydende kr. 4.000.000,-.

Styrets argumentasjon:

Styret ber om et vedtak på at det gis en fullmakt til å oppta kassekreditt/trekkfasilitet på inntil 4 MNOK for 2024. Med en forventet omsetning i 2024 på over 80 MNOK er det nødvendig med en kassekreditt/trekkfasilitet gjennom året for å sikre løpende likviditet. En løpende likviditet som sikres gjennom kassekreditt/trekkfasilitet vil legge til rette for en fortsatt ambisiøs sportslig satsning, samtidig som det legges stor vekt på å opprettholde den lange rekken med positive årsresultater og kontinuerlig styrket egenkapital.

Kredittinstitusjonene krever et årsmøtevedtak som foreslått før de kan behandle søknad om kassekreditt/trekkfasilitet.