Rekordforsøk, folkefest og viktige poeng på spill

Søndag inviterer vi til folkefest og publikumsrekord på Fredrikstad Stadion når Lillestrøm kommer på besøk. (Foto: Qwerty AS)

Annonse:

Med over to døgn til kampstart har 10 500 personer sikret seg billett til søndagens Eliteseriekamp mellom Europa-jagende Fredrikstad FK og nedrykkstruede Lillestrøm SK.

SIKRE DEG PLASS

Går for publikumsrekord

Til søndagens kamp har vi satt oss et mål om å sette ny publikumsrekord på Fredrikstad Stadion. Vi har muligheten til å fylle stadion med 250 personer ekstra per kortside, altså øke kapasiteten med 500. Det betyr at vi går for 13 000 tilskuere på Stadion.

Alle billetter er senket med 50,-, i tillegg har både våre samarbeidspartnere og flere ligapartnere bidratt til å subsidiere billetter på lokale idrettslag, studenter og øke billettfondet til 200 billetter.

Utsolgte supporterfelt

Rammen rundt kampen kommer til å bli helt fantastisk, noe av det råeste norsk fotball har å by på. Flomlys, trøkk, mye på spill og to supporterfelt som er smekkfulle.

Både Sørsia & tilhørende felt på OBOS-tribunen, og bortefeltet er helt utsolgt. Med andre ord så kommer det til å bli en helt unik opplevelse med to kokende kortsider!

Det blir folkefest og rekordforsøk på Stadion på søndag! (Foto: Qwerty AS)

Skogvold mot barndomsklubben

Søndagens kamp blir ekstra spesiell for de tidligere LSK-spillerne Simen Rafn og Henrik Skogvold, særlig sistnevnte.

Skogvold møter barndomsklubben sin for første gang. (Foto: Qwerty AS)

Henrik Skogvold ble kjøpt fra Lillestrøm i sommer, og spiller søndag sin første kamp mot klubben han har vokst opp i. Etter overgangen i sommer har Skogvold startet alt av matcher for FFK, og ble matchvinner mot Sarpsborg 08 med sin første FFK-scoring. Søndag kan han senke gamle lagkamerater.

Stor sportslig betydning

For begge lag har søndagens oppgjør stor betydning, i hver sin ende av tabellen.

K P
4 Viking 25 44
5 Fredrikstad 25 43
6 Rosenborg 25 40
7 KFUM 25 34

Gjestene fra Romerike har etter 24 spilte Eliteseriekamper 21 poeng, og ligger på sisteplass med to poeng opp til trygg grunn.

Vår situasjon er en helt annen. Vi ligger på 6. plass, á poeng med Rosenborg som innehar femteplassen. Opp til Brann på 2. plass er det seks poeng som skiller. Det er med andre ord tett om både medaljeplassene, men også den siste Europakvalik-plassen.

De fire øverste lagene i Eliteserien kommer til Europakvalik, i tillegg til vinneren av NM. Dersom vinneren av NM også havner topp 4 i Eliteserien vil laget som havner på 5. plass få kvalik-plass til Europa.

SIKRE DEG PLASS

Takk for støtten

Vi ønsker å takke følgende av FFKs samarbeidspartnere som er med på å gjøre publikumsrekorden mulig:

• Addero
  • AK Mekaniske