Revansjelystne bergensere kommer på besøk

Søndag får vi besøk av et revansjelystent Brann, etter at vi tok med oss alle tre poengene fra Bergen i vår. (Foto: NTB)

Annonse:

To poeng skiller lagene som møtes på Fredrikstad Stadion på søndag. Ligatreer Brann kommer på besøk til det som blir en aldri så liten toppkamp på Stadion.

KJØP BILLETT

Tett i toppen

Det er veldig tett i toppen i årets Eliteserie. Før runden er det kun to poeng som skiller Viking på 2. plass og oss på 5. plass. Søndagens motstander, Brann, har 33 poeng på 18 kamper, mens vi ligger både to poeng og to plasser bak.

K P
4 Molde 18 31
5 Fredrikstad 18 31
6 KFUM 18 26
7 Sarpsborg 08 18 22

Den jevne tabellsituasjonen betyr at begge lag kan etter runde 18 ligge på alt fra sølvplass til femteplass. Med andre ord, det er en spennende toppkamp vi har i vente i fotballbyen Fredrikstad.

Tilbake på vinnersporet

Etter to strake uavgjortkamper på Fredrikstad Stadion, 2-2 mot Rosenborg og 0-0 mot Kåffa, kom vi tilbake på vinnersporet på onsdag etter en dramatisk overtidsscoring av Maï Traoré. Scoringen sikret oss 1-0-seier mot Haugesund og tre smakfulle poeng.

Maï Traoré jubler etter kampen han ble matchvinner i på onsdag mot FK Haugesund.
Maï Traoré ble matchvinner på onsdag mot Haugesund. (Foto: Qwerty AS)

Brann på sin side vant 3-2 borte mot Strømsgodset i sin siste seriekamp, som ble spilt søndag 4. august. Bergenseren siden forrige seriekamp spilt et dobbeltoppgjør mot skotske St. Mirren i kvalifiseringen til Europa Conference League. Deres første oppgjør endte 1-1 i Skottland, men på Brann Stadion i går sikret Brann avansement til Playoff-runden etter 3-1-seier. (4-2 sammenlagt.)

Branns trener, Eirik Horneland, takker fansen etter sist kamp.
Brann-trener Eirik Horneland er ett steg unna å lede sitt lag til gruppespill i Europa Conference League. (Foto: Paul S. Amundsen / NTB)

Sjokkerte fotball-Norge

Det gikk ikke stille for seg da vi møtte Brann borte i årets andre Eliteserierunde. Vi tok med oss alle tre poengene etter to scoringer fra Stian Stray Molde. Trepoengeren i Bergen nærmest sjokkerte fotball-Norge.

Brann er uten tvil revansjelystne etter at vi spolerte deres «home-opener», og det kommer et godt antall Brann-fans på søndag. Et godt antall hjemmefans kommer det også. Vi nærmer oss 8000 solgte billetter, og rammen rundt kampen blir som en toppkamp i Eliteserien fortjener.

Første møte med Skogvold

Søndag blir den første muligheten Fredrikstad-publikummet får til å se vår nye spiss, Henrik Skogvold, i aksjon. 20-åringen ble kjøpt fra Lillestrøm på onsdag, og fikk gleden av å se sine nye lagkamerater sikre tre poeng senere samme kveld.

Søndag er han selv aktuell til å snøre på seg fotballskoene og bidra til tre poeng på banen.

Henrik Skogvold poserer i FFK-drakten etter å ha signert under for klubben.
Henrik Skogvold kan få sine første minutter i FFK-trøyen på søndag. (Foto: Qwerty AS)

Ny folkefest?

Det er i skrivende stund solgt godt over 7000 billetter, og vi forventer t det kommer over 10 000 inn portene før avspark klokken 14:30 på søndag.

Det kommer til å bli utplukket på alle feltene, så vi anbefaler alle som skal på kamp å være ute i god tid med å sikre seg billett.

Det går mot nok en kamp med over 10 000 tilskuere på Fredrikstad Stadion! (Foto: Qwerty AS)