Sterkt poeng mot Molde

Gutta kjempet hardt, og var nære alle tre poengene hjemme mot Molde, men det endte målløst. (Foto: Morten Pedersen)

Annonse:

Molde Fotballklubb var høstsesongens første motstander på Fredrikstad Stadion. 9115 tilskuere hadde sikret seg billett, og med 25 grader i luften var det en fin innramming rundt storkampen.

Tre endringer

I startoppstillingen ble det gjort tre endringer fra sist kamp. Brage Skaret og Mai Traore startet istedenfor Philip Aukland og Henrik Kjelsrud Johansen, mens Oscar Aga tok plassen til suspenderte Morten Bjørlo.

IMG_8593.jpeg
Mai Traore startet sin første kamp på en lang stund. (Foto: Qwerty AS)

Jevnspilt omgang

Med et av Norges beste fotballag som motstander, visste alle at vi måtte være på vårt beste for å matche dem - noe vi absolutt så ut til å gjøre.

Den første omgangen var jevnspilt, uten de aller største mulighetene, men flere potensielle scoringsmuligheter for begge lag.

Nærmest for oss var Julius Magnusson med en suser fra 18-meter. Kapteinen fanget opp ballen uten for 16-meteren og banket til, men Molde-keeper Posiadala fikk slått til corner.

Se høydepunktene lenger ned i saken.

Molde hadde også sine farligheter i løpet av de første 45. minuttene, men enten ryddet Fischer & forsvaret opp, eller så var avslutningene for svake fra gjestene.

NTB_sPx7epxUNSs.jpg
Fischer og Kvile i dueller mot Kristian Eriksen. (Foto: NTB)

Store sjanser

I andreomgang kom det større muligheter etter kun få minutter. Brage skaret headet et langt innlegg tilbake foran boksen, og Maxwell Woledzi var veldig nære å heade oss i føringen - men Posiadala fikk slått til corner.

I andre enden var Jonathan Fischer god og hindre MFK-scoring da Martin Linnes prøvde seg fra skrått hold. Danske sto godt og avverget, og returen ble sendt utenfor av Emil Breivik.

Stor Aga-mulighet

Da klokken viste 70 minutter snappet Traore opp ballen og kom stormende 2-mot-1 mot Molde-buret. Spissen la videre til Oscar Aga, som i det han skulle ekspedere ballen i mål ble taklet og nektet en sikker scoring.

IMG_8598.jpeg
Oscar Aga ble nektet scoring med en kjempeblokkering. (Foto: Qwerty AS)

Nære overtidsscoring

Mot slutten av kampen var vi nære å kunne å sikre oss alle tre poengene, men det ville seg ikke. Dermed endte det med et sterkt poeng mot Molde.

K P
4 Molde 20 34
5 Fredrikstad 21 34
6 Rosenborg 21 33
7 KFUM 20 29

HamKam borte - før RBK venter på Stadion

Søndag neste uke skal vi til Hamar for å møte HamKam, før vi lørdag 27. juli skal ta i mot Rosenborg Ballklubb på Fredrikstad Stadion.

IMG_8578.jpeg
Blir det ny publikumsfest mot RBK? (Foto: Qwerty AS)

Vi nærmer oss allerede 6000 solgte til trønderne kommer på besøk, i det som kommer til å bli nok en publikumsfest på Fredrikstad Stadion. Dagens tilskuertall var 9115, og mye tyder på at vi mot Rosenborg overgår det.

Instagram Post.png