Tilbake på Fredrikstad Stadion

Det har gått en og en halv måned siden forrige Eliteserie-kamp på Fredrikstad Stadion. I morgen er vi endelig tilbake, og det er Molde FK som står på motsatt banehalvdel. (Foto: Qwerty AS)

Annonse:

Over 7500 mennesker har sikret seg billett til morgendagens godbit. Laget som har bemerket seg i Europa de siste årene, Molde FK, er motstander.

KJØP BILLETT

Sjette hjemmekamp

Med tre strake bortekamper i serien, pluss to treningskamper på fremmed gress, skal det bli godt å spille foran Norges beste hjemmepublikum igjen.

Forrige gang «For Fredrikstad» runget over Stadion var da Tromsø var på besøk 25. mai. I morgen får vi oppleve det igjen, i det som blir vår sjette Eliteserie-kamp på Stadion.

QwertyAS - FFK - Tromsø #1 (3).jpg
Det skal bli godt å høre "For Fredrikstad" runge over Stadion igjen. (Foto: Qwerty AS)

Bjartalid og Kjær i trening

Denne uken har både Jóannes Bjartalid og Jeppe Kjær jobbet videre mot å bli kampklare. Begge nærmer seg å bli involvert i kamptropp, og har trent litt på feltet i løpet av uken.

En spiller som definitiv ikke er tilgjengelig til i morgen er Morten Bjørlo. Toppscoreren ble utvist etter 20 minutter mot Kristiansund på mandag, og må stå over mot både Molde og neste bortekamp mot HamKam.

NTB_wCkVvfZ5RdU.jpg
Morten Bjørlo må stå over de neste kampene etter det røde kortet mot KBK. (Foto: NTB)

«Godbit»

Betegnelsen «godbit» kan brukes om morgendagens batalje. Blåtrøyene fra Romsdalen ligger før runden på 3. plass, med 27 poeng på 14 kamper. To plasser lenger ned ligger vi godt plassert med 22 poeng med en kamp mindre spilt enn Molde.

Molde har på de siste tre kampene plukket med seg maksimalt antall poeng, med 7-0 i målforskjell, så det er ingen tvil om at det er et veldig godt fotballag vi skal opp mot.

På Fredrikstad Stadion har vi vist oss vanskelige å slå, og med støtten fra Fredrikstad-publikummet i ryggen håper vi å slå godt fra oss mot laget som i vår spilte åttedelsfinale i Europa Conference League.

Gjensyn med Mæland

På trenerbenken til bortelaget sitter Eirik Mæland, som er en av assistentene til hovedtrener Erling Moe. Mæland har en fortid som spiller, og han tilbragte 2018- og 19-sesongen i Plankebyen.

NTB_J1RJe_2RZzs.jpg
Eirik Mæland fra tiden som FFK-spiller, i duell mot nåværende Molde-spille Markus André Kaasa. (Foto: NTB)

Totalt ble det 37 tellende kamper i rødhvitt for Mæland, som ikke lenge etter han forlot FFK startet trenerkarrieren i Kongsvinger. Etter 2022-sesongen ble han hentet til MFKs trenerteam.

KJØP BILLETT

Er du med?

Sommerens overgangsvindu åpner 17. juli, og varer helt frem til 2. september. Gjennom årets «Jeg er med»-aksjon kan både privatpersoner og næringslivet være med og bidra til at FFK forsterker seg i sommer.

Som privatperson kan du bidra via Vipps (12460) eller bankoverføring til 1644.17.88189. Husk å merke bidraget med «Jeg er med».